سنسور ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل سنسوری برای اندازه گیری دما است. این شامل دو فلز مختلف است که از یک انتها به هم متصل شده اند. هنگامی که اتحادیه دو فلز گرم یا سرد می شود ، ولتاژی ایجاد می شود که می تواند با دما همبستگی داشته باشد. آلیاژهای ترموکوپل معمولاً به صورت سیم در دسترس هستند.

انواع جفت های حرارتی کدامند؟

ترموکوپل را می توان در ترکیبات مختلف فلزات یا کالیبراسیون بدست آورد. چهار کالیبراسیون متداول J ، K ، T و E. است. کالیبراسیون در دمای بالا وجود دارد که R ، S ، C و GB است. هر کالیبراسیون دارای دما و دامنه محیطی متفاوتی است ، اگرچه حداکثر دما با قطر سیم استفاده شده در ترموکوپل متفاوت است. اگرچه کالیبراسیون ترموکوپل محدوده دما را تعیین می کند ، اما حداکثر دامنه نیز توسط قطر سیم ترموکوپل محدود می شود. یعنی یک ترموکوپل بسیار نازک نمی تواند به دامنه کامل دما برسد. برای هر جفت حرارتی به جدول مرجع کامل (به انگلیسی) مراجعه کنید. این جدول شامل کدهای بین المللی رنگ برای آلیاژهای ترموکوپل ، دامنه دما و محدودیت خطا برای تقریباً هر نوع ترموکوپل است.

توصیه ما این است که قبل از هرکاری که می خواهید انجام بدید، مزیت های خرید از نمایندگی های اصلی فروش معتبر ترموکوپل را هرگز فدای قیمت ارزان نکنید. خرید جفت گرمایی پایان کار نیست بلکه شروع یک راه طولانی است. در فروشگاه اینترنتی برق صنعتی با اطمینان دستگاه های سنجش حرارت آروان رو به شما توصیه می کنیم.

https://maryamghaffari1.medium.com/get-to-know-the-thermocouple-sensor-better-eb0c7ff60a0e

از آنجا که ترموکوپل ها دامنه دمای گسترده ای را اندازه گیری می کنند و می توانند نسبتاً چالش برانگیز باشند ، از ترموکوپل ها اغلب در صنعت استفاده می شود. برای انتخاب ترموکوپل از معیارهای زیر استفاده می شود:

  1. محدوده دما
  2. مقاومت شیمیایی در برابر ترموکوپل یا مواد غلاف
  3. مقاومت در برابر خوردگی و لرزش
  4. الزامات نصب (ممکن است لازم باشد با تجهیزات موجود سازگار باشد ؛ سوراخ ها می توانند قطر پروب را تعیین کنند)

از کجا می دانم چه نوع اتحادیه ای را انتخاب می کنم؟

پروب های ترموکوپل روکش دار با یکی از سه نوع اتصال زمینی ، غیر زمینی یا در معرض دید موجود هستند (به شکل زیر نگاه کنید: "الگوهای ترمینال ترموکوپل"). در انتهای پروب اتصال زمین ، سیمهای ترموکوپل به طور فیزیکی به داخل دیواره پروب متصل می شوند. این امر منجر به انتقال حرارت خوب از خارج ، از طریق دیواره پروب به محل اتصال ترموکوپل می شود. در یک کاوشگر غیر زمین ، محل اتصال حرارتی از دیواره پروب جدا شده است. زمان پاسخگویی کندتر از حالت زمینی است ، اما حالت آفلاین ایزوله الکتریکی را فراهم می کند.

اصل عمل

در سال 1821 ، توماس یوهان سیبک ، فیزیکدان آلمانی کشف کرد که یک سوزن مغناطیسی که در نزدیکی دایره ای متشکل از دو فلز مختلف قرار داشت ، با گرم شدن یکی از گره های فلزی مختلف منحرف می شود. در آن زمان ، سیبک از این نتیجه به عنوان مغناطیس گرما نام برد. بعداً نشان داده شد که میدان مغناطیسی مشاهده شده به دلیل جریان حرارتی است. در کاربردهای عملی ، ولتاژ تولید شده در یک اتصال واحد از دو نوع سیم مختلف جالب است زیرا می توان از آن برای اندازه گیری دما در دماهای بسیار بالا و پایین استفاده کرد. میزان ولتاژ به انواع سیم های استفاده شده بستگی دارد. به عنوان یک قاعده ، ولتاژ در محدوده میکرو ولت است و باید یک اندازه گیری قابل استفاده انجام شود. اگرچه جریان بسیار کمی جریان دارد ، اما برق می تواند از طریق یک اتصال ترموکوپل واحد تولید شود. تولید برق با استفاده از چندین جفت حرارتی ، مانند پشته حرارتی ، معمول است.

https://en.wikipedia.org/wiki/Thermocouple

ترموکوپل های اصلی و با ضمانت را از کجا بخرم؟

به منظور خرید انواع سنسورهای ترموکوپل بایستی به برندهای خیلی عالی مراجعه کنید.

lمنابع این مقاله به شرح زیر است: