به گزارش سایت blog.ir یا بیان، خریدار کتاب دست دوم در کرج و کلاً استان البرز، دارای شرایطی است که بایستی آن ها را درنظر گرفت. عده بسیار زیادی از اهالی کرج به دنبال خریدار منصف برای فروش کتابهای خود هستند که با توجه به فاصله زیاد این شهر با میدان انقلاب که مرکز اصلی کتابفروشی هاست پیدا کردن خریدار کتاب که بتواند کتابهای باطله و قابل استفاده را به صورت جداگانه خریداری کند و سود مالی بیشتری به شهروندان برساند امری سخت است .

دباره کتاب های دست دوم بیشتر بدانید: https://en.wikipedia.org/wiki/Used_book

فاصله ۴۰ کیلومتری کرج با پایتخت ایران یعنی شهر تهران باعث شده است قیمت خرید و فروش کتاب در بعضی از مواقع عادلانه نباشد و افراد مجبور شوند قدیمی و ارزشمند خود را به صورت باطله و کیلویی بفروشند، البته که حجم عمده ای از کتابها باطله هستند،اما باید یادآوری کنیم،همه کتاب‌ها باطله نیستند و نمی‌توان هر کتابی را کاغذ باطله شمرد.

ارزش کتاب توسط خریدار کتاب دست دوم تعیین می گردد

برخی از خریداران کتاب سعی دارند که کتابهای ارزشمند را از کتاب‌های باطله جدا کرده و در ازای آن ها مبلغ بیشتری تقدیم شما عزیزان کنند. این مقاله ویژه شهروندان کرج و استان البرز است که امید داریم با مطالعه این مقاله بهترین تصمیم را برای فروش کتب خود بگیرید .

در ابتدا این مسئله را به خاطر بسپارید که برای بسیاری از خریداری کتاب قدیمی، فرقی ندارد کدام نقطه از استان البرز یا شهرستان کرج زندگی می کنید، شما عزیزان در صورتی که فکر می کنید کتابهایتان باطله نیست و قابل استفاده است،با ارسال عکس آن ها برای خریداران کتاب، از آخرین و دقیق ترین قیمتشان میتوانید جویا شوید،اما اگر کتابهایتان باطله است نیاز به ارسال عکس نیست و با اعلام وزن تقریبی آن ها میتوانید اقدام به فروش این اقلام کنید .

در مجموع، خریدار کتاب دست دوم ، به دو صورت کتب شما را خرید می کند، یا کیلویی محاسبه می‌شود یا دانه ای، کتاب‌هایی که باطله هستند و قابلیت مطالعه ندارند به صورت کیلویی خریداری شده و با پاکسازی و نظم دهی وارد چرخه بازیافت کاغذ می شوند. شرکت های بازیافت کاغذ و کتاب، سعی می کنند با جداسازی این کتاب‌ها، خدمتی به نسل های آینده کرده باشند و از قطع درختان برای تولید کتابهای جدید جلوگیری کنند،این کار با درایت و کمک شما عزیزانی صورت می گیرد که به فکر جامعه فرهنگی و حفظ محیط زیست هستید ‌.

 

اما کتاب‌هایی که قابل مطالعه هستند، در صورت کیفیت و مرغوبیت می‌توانند به صورت دانه ای محاسبه شده که این جداسازی یکی از افتخارات بزرگ و مهم برخی از مجموعه های بازیافت کاغذ و کتاب است که این امر باعث بازیابی دوباره کتاب‌ها و سوددهی مالی بیشتر برای مشتریان می گردد . خریداران کتب قدیمی، بسیاری از کتاب های شما را باطله حساب نمی کنند و از سقوط ارزش آن ها جلوگیری می کنند.

البته بد نیست بدانید که ۹۰ درصد کتابهای درسی، دانشگاهی کتاب باطله محاسبه می شوند و قابلیت بازیابی دوباره را ندارند و فقط کاغذشان ارزش مادی دارد .

در روزگار امروز قیمت کتاب به طور عجیب و غریبی سر به فلک کشیده و مردم نیاز به کتابهای خوانده شده و دست دو دارند،جداسازی کتابهای قابل استفاده از کتاب‌های باطله نیاز به کارشناسی دقیق و شناخت همه کتاب‌ها دارد که نمتها برخی از مجموعه های بازیافتی در ایران با توجه به‌ عشق و علاقه ای که به‌ فرهنگ و ادب دارند، سعی بر اجرای صحیح و دقیق این موارد دارند .

ما کشوری غنی از نظر فرهنگ و ادب هستیم که باطله شدن همه کتاب‌ها می‌تواند به جامعه فرهنگی ما صدمات جبران نا پذیری را وارد کند و پشیمانی به بار آورد . شرکت بازیافت در کشور، کتاب را در همه موارد به عنوان کاغذ باطله نمی خرند و سعی می کنند از ورود بعضی از کتاب‌ها به چرخه بازیافت جلوگیری کنند.

  1. از گرمدره تا هشتگرد
  2. از حصارک تا مهرشهر
  3. از مهرویلا تا فردیس

کتاب،ضایعات نیست و بایستی با استفاده از نظر افراد چیره دست سعی بر حفظ کتاب‌ها داشت و مانع بی ارزش شدن آن ها شد. اگر به دنبال خریدار کتاب دست دوم منصف می گردید، بایستی در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهید.