رفتن به ناوبری برای جستجو بروید

برق از طریق خطوط هوایی مانند این خط و همچنین از طریق کابلهای زیرزمینی ولتاژ بالا حرکت می کند
صنعت برق تولید ، انتقال ، توزیع و فروش انرژی الکتریکی به عموم مردم و صنعت را پوشش می دهد. توزیع تجاری انرژی الکتریکی در سال 1882 و هنگامی که برق برای روشنایی الکتریکی تولید شد ، آغاز شد. در دهه های 1880 و 1890 ، افزایش نگرانی های اقتصادی و ایمنی منجر به تنظیم صنعت شد. آنچه که نوعی گرایش مدرن بود و محدود به مناطق پرجمعیت تر بود ، توان الکتریکی مطمئن و اقتصادی به جنبه اساسی عملکرد عادی همه عناصر اقتصادهای پیشرفته تبدیل شده است.

لینک داخلی: https://mnematzadeh.blog.ir/post/cleaning

در اواسط قرن بیستم ، برق به عنوان "انحصار طبیعی" تلقی می شد و تنها در صورت شرکت تعداد محدودی از سازمان ها در بازار ، کارایی برق وجود داشت. در برخی مناطق ، بنگاههای اقتصادی بصورت عمودی تمام مراحل تولید از خرده فروشی را فراهم می کنند و فقط نظارت دولت میزان بازده و ساختار هزینه ها را تنظیم می کند.

از دهه 1990 ، بسیاری از مناطق تولید و توزیع برق را از بین برده اند تا بازار برق رقابتی تری ارائه دهند. در حالی که این بازارها می توانند با سو impact استفاده با تأثیر منفی متعاقب آن بر قیمت و قابلیت اطمینان بر مصرف کنندگان دستکاری شوند ، تولید رقابتی انرژی الکتریکی به طور کلی منجر به بهبود سودمندی در بهره وری می شود. با این حال ، مشکلات انتقال و توزیع دشوارتر است زیرا یافتن بازده سرمایه گذاری آسان نیست.


فهرست
1 تاریخچه
2 مقررات
نسل 2.1
2.2 انتقال نیروی الکتریکی
2.3 توزیع برق
2.4 خرده فروشی تجارت برق
3 صنعت برق جهانی
4 اصلاح بازار
5 همچنین مراجعه کنید
6 - منابع
7 قرائت اضافی
تاریخ

پست بولسوارد ، هلند

خطوط انتقال در رومانی و نزدیکترین برج مرحله انتقال
اگرچه شناخته شده است که از زمان ایجاد شمع ولتائیک توسط آلساندرو ولتا در سال 1800 ، الکتریسیته در نتیجه واکنشهای شیمیایی ایجاد می شود ، اما تولید آن از این طریق گران بوده و بوده است. در سال 1831 ، مایکل فارادی ماشینی اختراع کرد که از یک حرکت چرخشی برق تولید می کرد ، اما نزدیک به 50 سال طول کشید تا این فناوری به یک مرحله تجاری مناسب برسد. در سال 1878 ، در ایالات متحده ، توماس ادیسون با استفاده از جریان مستقیم توزیع شده محلی ، جایگزین مناسب تجاری برای روشنایی و گرمایش گاز را ایجاد و فروخت.

در دسامبر 1881 ، رابرت هاموند چراغ برق جدید را برای یک دوره آزمایشی در برایتون ، ساسکس ، انگلیس به نمایش گذاشت. موفقیت بعدی این نصب ، هاموند را قادر ساخت تا پروژه را بر مبنای تجاری و قانونی قرار دهد ، زیرا تعدادی از دارندگان فروشگاه ها می خواستند از چراغ برق جدید استفاده کنند. و بنابراین شرکت تأمین برق هاموند راه اندازی شد.

در اوایل سال 1882 ، ادیسون اولین نیروگاه برق مجهز به بخار جهان را در هولبورن ویاودت در لندن افتتاح کرد ، زیرا برای تأمین روشنایی خیابان با سیتی گروپ سه ماهه توافق کرده بود. به مرور او تعدادی از مصرف کنندگان داخلی را با روشنایی الکتریکی تأمین کرد. روش تأمین جریان مستقیم (DC) بود. در حالی که گودالمینگ و طرح هالیبورن ویاداکت 1882 پس از چند سال بسته شد ، طرح برایتون ادامه یافت و این نمایش در سال 1887 به مدت 24 ساعت در دسترس قرار گرفت.

یک سال بعد ، در سپتامبر 1882 ، ادیسون ایستگاه برق Pearl Street را در شهر نیویورک افتتاح کرد و دوباره منبع تغذیه DC بود. به همین دلیل تولید نزدیک و یا در ساختمانهای مصرف کننده بود زیرا ادیسون وسیله انتقال ولتاژ را نداشت. ولتاژ انتخاب شده برای هر سیستم الکتریکی سازش است. برای مقدار مشخصی از توان انتقال یافته ، افزایش ولتاژ جریان را کاهش می دهد و در نتیجه ضخامت سیم مورد نیاز را کاهش می دهد. متاسفانه ، همچنین خطر تماس مستقیم را افزایش می دهد و ضخامت عایق مورد نیاز را افزایش می دهد. بعلاوه ، کار کردن برخی از انواع بارها در ولتاژهای بالاتر دشوار یا غیرممکن بود. اثر کلی این بود که سیستم ادیسون به نیروگاه ها نیاز داشت تا در یک مایل مشتری باشند. گرچه این می تواند در مراکز شهر کارساز باشد ، اما نمی تواند از نظر اقتصادی حومه شهر را تأمین کند. [1]

در اواسط قرن نوزدهم سیستمهای متناوب با جریان متناوب (AC) در اروپا معرفی شدند و برق AC آمریکایی این مزیت را داشت که می توان از ترانسفورماتورهای نصب شده در نیروگاهها برای بالا بردن ولتاژ ژنراتورها استفاده کرد و ترانسفورماتورها در پستهای محلی می توانند ولتاژ تأمین را کاهش دهند. بارها ولتاژ افزایش یافته باعث کاهش جریان در خطوط انتقال و توزیع و در نتیجه اندازه هادی ها و تلفات توزیع می شود. این امر توزیع نیرو در مسافت های طولانی را به صرفه تر می کرد. ژنراتورها (مانند سایت های برق آبی) می توانند از بار خارج شوند. AC و DC برای مدتی ، در طول pe ، به رقابت پرداختند

منبع: https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_power_industry